Vad är det med bandy...

helt till synes vanliga människor som har sprungit hem till nån gammal släkting och rotat eller luskammat myrorna för att få tag i en gammal portfölj, ty en sådan måste man tydligen ha för att vara "inne" när man går på bandy. Jag var såklart inte "inne" och tvivlar på att jag någonsin kommer att bli det! Verkar som att man går på bandy för att få en ursäkt för att få supa på en vardag, löjligt! Man hade ju inte behövt gå på bandy, räckte väl med att det var dan före nyår... eller tisdag, dan före lill-lördag... alltså lill-fredag! ;) Bandyn i sig var inte heller den så upphetsande. Nästan lika tråkigt som jag mindes mitt förra besök, tillika första. Den gången var den stora behållningen en bortasupporter som stod och pissade inne på arenan i minst 10 min, helt sjukt! Eller borta målvakten som alltid skrek höger på klingande småländska... annars var det roligare att gå in och värma sig i ishallen där knattar tränade konståkning!

Slutsatsen blir iaf; gå inte på bandy om du absolut inte måste. Känner du dock att en fylla är ett måste men inte passande så ska du kanske överväga att gå på bandy dock...
Örebro har just gjort mål, blev dock tokförlust igen!

Nej tacka vet jag hockey, alletta premiär mot Hästen på fredag! Allez!

Annars var gårdagen ganska trevlig, besök hos Sirre och mormor o morfar. Fick hjälpa gubben att dra upp hans gamla eka. Den hade fryst fast så det tog mig ganska lång tid att hugga loss den och sen tömma den på is och vatten! Annars åkte jag mest runt på fyrhjulingen och kände mig som en godsherre som inspirerade sina ägor... en dag skall allt det där bli mitt! Muhaha!

Märk att dagens outfit gick i olika nyanser av blått, oh så chic!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0