Borde plugga...

men det ar ju sa mycket roligare att gora annat. Som att beratta for omvarlden om min goa helg! =)

I fredags sa var det kinas nationaldag, det glomde jag att namna i senaste blogginlagget. Sa efter beachen sa var det Victoria harbour som gallde och ett sant har harligt fett fyrverkeri! (Undra hur manga hungriga magar det fyrverkeriet hade kunnat "matta".) Fyrverkeriet var la helt ok, men den stora behallningen var ljudeffekterna som folkmassan bidrog med. For var pjas som exploderade foljde ett woooow eller ohhhh av massan. Helt magiskt! Gick inte att halla sig for skratt... Det var inte en liten apparat man dragit igang for detta firande inte, tror att nastan alla poliser i HK var i tjanst och t.ex. alla gator runt Victoria harbour samt hela Tsim Sha Tsui var avstangt! Aven brandkaren var pa tarna och jag traffade pa en brandman som jag vaxlade nagra ord med. Hor och hapna, han var en motorcykelbrandman! Sa ballt, jag har ju gjort ett arbete om offensiv enhet hemma och gillar ju det konceptet. Men det har var verkligen offensiv offensiv enhet! Kanske lite nordigt, men jag tyckte det var hur ballt som helst och helt ratt for ett stalle som HK med sin trafik. Sjalvklart nordade jag och tog en massa bilder...


Jag har hittat ett nytt dromjobb!! ;)

Pa lordagen var det astidig uppgang (7.30) och hiking pa programmet. Den har gangen var det Claudia som holl i tradarna och vi for ivag langt at skogen... (brukar vara dar man hikar) Vi kan la konstatera att nar man lamnar planerandet at det andra konet sa far man dessutom ta konsekvenserna! Det blev inte riktigt som vi tankt oss nar det visade sig att hela slingan pa 12km var "asfalterad". C var riktigt besviken och det var la inte sa kul... men fortfarande bjods vi pa fantastiska utsikter och fin natur. Det ballaste var nar vi kom till en gammal overgiven fiskeby som lag i vid stranden bland de lummiga bergen. Det var som i en film, det var helt ode men nagonstans ifran kom det korsang. Fantastikt vacker sadan ocksa.. ala gregorian munks. Vi vet inte var den kom fran.. spannande! =)


Fantastisk vy fran vandringen...


Glatt gang...


"Spokbyn" med korsangen!

Som taget ur Crocodile Dundee!

Som taget ur Crocodile Dundee!

Close encounter with the wild... ;)

Close encounter with the wild... Ibland galler det att ha respekt for naturen! ;)

Bjuder pa en sista vy.

Nasta gang blir det nog jag som tar over planerandet igen.. forra gangen var riktigt uppskattat och trevligt! Synd bara att vi gjorde den hardaste vandringen forst, nu kanske vi blir besvikna var gang. Nasta far bli med overnattning eller nat kanske! =) Lurar pa Hongkongs hogsta peak i New Territory. Det far det nog bli! Bjuder pa en bild fran den forsta hiken da vi besteg Lantaus tva hogsta toppar. (Hongkongs nast hogsta)


Det var tufft med mycket branta passager, men bergsgeten Claudia va gryyyym!

Igar, sondag, hande inte jattemycket. Spelade lite fotboll, vi visade danskarna var skapet skulle sta! Hm, naja... Pa kvallen gick jag och Miggen ut for att kolla pa mitt kara Newcastle... fraga inte vad som hande, men plotsligt hade vi druckit 6 ol var! Episkt! Sa ska en slipsten dras... belonade mig sjalv efter det med att ga upp 8 imorse och plugga lite! Underbart! Denna veckan ar starten pa mitt nya liv! ;)

Denna har ocksa startat bra, min kinesiska larare har tydligen plotsligt borjat gilla mig och idag var tydligen mitt uttal fantastiskt! Dar ser man... Hann dessutom med att spoa dansken i tennis, igen, och nu vantar jag pa att den indiska maten jag bestallt skall anlanda. Hostar indisk afton ikvall, med indisk mat och hindifilm! Kan det bli battre, ja det kan det... men anda!!!

Hade kanoners alla fina manniskor out there!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0