Snart Jaisalmer!

Sitter pa ett litet internetcafe i Jodhpur och vantar pa taget som skall ga 23.00. Nar jag sager litet sa skojar jag inte, det ar knappt sa att jag far plats... men det ar ju klart, stora karln liksom.

Det blev fyra natter i Jaipur, det var egentligen lite for mycket men hade sa trevligt dar. Vi var ett riktigt jarngang jag, Matthieu, Ling och Brendan. Fanns ju en hel del rart att se dar ocksa, sasom Amber fort och Jal Mahal bland mycket annat. Hoppas kunna hitta ett stalle dar jag kan ladda upp bilder, kunde inte dromma om att det skulle vara sa svart! Har tagit sa sjukt mycket bilder. Till min lattnad verkar det dessutom som om min portabla harddisk klarade sig i Jaipur, tur de!!

Efter Jaipur for jag och Ling till Udaipur, det namnde jag sakert i forra inlagget.. nar jag tanker efter sa har jag nog upprepat mig en hel del, men det ar ju bara bra. For alla sover ju, men inte samtidigt som Ake Vallhagen sa! Udaipur va rena paradiset efter att ha varit i Jaipur, trots att de flesta andra resenarerna vi stotte pa klagade pa att det var de varsta stallet de varit pa nar det galler pastridiga forsaljare och rikshawforare. Dessa hade inte varit i Jaipur! ;) Vi stannade i Udaipur i 3 dagar dar vi bland annat gick i agent 007s fotspar. Filmen Octopussy spelades ju in i Udaipur, nagot som inte gick nagon forbi. De ar verkligen sjukt stolta over det. Annars var det det gamla vanliga... palats, tempel, fort och soluppgangar/nedgangar. Udaipur ar vackert, men som sa manga andra indiska stader pa tok for overbefolkad.

Nu ar vi som sagt i Jodhpur, sallskapet har utokats med en liten kines fran Sydney... Will heter han. Sa trevligt! Vi korde bara en touch and go har, kom 5 imorse och lamnar nu vid 23. Vi hann med att gora fortet, som verkligen ar en statlig och imponerande byggnad, samt det kungliga palatset... inte sa pjakigt det heller! ;)

Nu som sagt blir det Jaisalmer, vi har tankt att rida kamel i oknen och kolla in.. tam ta dam, fortet! De blir nog bra!

Hoppas alla har det bra dar hemma och glom inte att det ar min fodelsedag imorgon! ;)

Kramers

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0