Trevligt avbrott i Delhi med syssling Linus med battre halft!

Da ar man i Delhi igen, denna gangen med mycket trevligt sallskap i form av min syssling Linus och hans fastmo Amelie. Vi har turistat har, gjort en massa sightseeing. Igar var vi vid Gate of India och Delhis stora Sikhtempel. Det var riktigt trevligt. Idag har vi varit vid Red fort och den stora mosken, Jama Masjid. Ikvall blir det bio och imorgon blir det tyvarr farval for denna gangen, da ska jag dra vidare till Amritsar.

Ni kan folja Limpan och Amelie pa http://www.gungfly.com. Sa vad har hant efter Jaisalmer da? Jag och Frida drog upp till Bikaner dar vi kollade in, tam da dam, fortet dar. Det var la ok, men man har blivit ganska luttrad nar det galler fort nu. Sen akte vi och kollade in rattemplet. Det ar ett tempel dar man tror att en massa helgon reinkarnerats till rattor och darfor tillber man dem och matar dem med sotsaker och mjolk. Eftersom det ar ett tempel maste man ta av sig skorna och det blev lite for mycket for mig med alla rattor springandes runt fotterna. Na, detta var inget for mig men jag konstaterar att hinduismen ar en allt bra konstig religion.

Efter Bikaner akte jag tillbaka till Jodhpur pa min vag mot Delhi. Pa nattbussen mot Jodhpur traffade jag en jattetrevlig lakarstudent som hette Kartik. Han bjod in mig till sitt hus, det var riktigt trevligt. Jag fick frukost och en chans att vila och tvatta mig efter bussresan. Sen korde han och hans vanner runt mig pa motorcykel hela dagen. Det var grymt harligt! Vi krockade nastan en gang, lyckades undvika att ramla och jag fick min fot overkord av en autori. Jag hade grym tur att det inte blev nat varre av det hela. Hann med att antligen gor Zip linen vid fortet. http://www.flyingfox.asia/ Det var en rolig upplevelse. Efter att grabbarna bjudit pa lunch sa fixade jag lite bra att ha grejer. Innan det var dags att borda taget sa fick jag lite presenter, ocksa till mor, Limpan och Amelie, bestaendes av "Bikaner-snacks". Det var valdigt omtanksamt av honom ma jag saga. Jag fick ocksa traffa hans flickvan och blev insatt i hur deras karlek an sa lange hindrades av att hennes foraldrar inte var cool med deras planer pa ett karleksbrollop. Men de ville bada tro pa att det skulle losa sig! Jag kan bara halla tummarna att denna godhjartade unga man kommer att fa sin drom uppfylld om att kunna gifta sig pa grund av karlek!

Nu ar jag som sagt i Delhi och njuter av gott sallskap. Snart blir det skidakning i Kashmir! Antligen! Jag ser sa fram emot det! Hade gott och pa aterseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det hoppas jag också, att kärleken får vinna.

Jag skulle aldrig gått in i råttemplet, modigt.

Uppskattar verkligen din blogg och alla fantastiska bilder. Kram

2011-02-18 @ 11:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0