Nepal ar fantastiskt!

Snart ar min vistelse i Nepal over.. for den har gangen. Ty Nepal ar definitivt ett stalle jag kommer att atervanda till! Ta i tra...

Som utlovat sa kommer har en bild pa den lille kanaljen som stal min lunch! Som bonus slanger jag aven med en bild pa en skitskraj Andreas.

Krigaren som ranade mig pa mina chirre...




Som sagt, snart ar min vistelse i Nepal over for denna gangen och jag vill egentligen inte fara annu. Men mina koreanska vanner vill ivag sa imorgon lamnar vi Pokhara okristligt tidigt for att aka till Lumbini och kolla in Lord Buddhas fodelseplats (appropa okristligt).
I Pokhara har vi hunnit med en liten tur i Annapurna pa tre dagar (nasta gang vill jag gora 20-30 dagars, har lite vilda ideer) dar vi gick upp till Poon hill. Fantastiskt vackert! Det var en trevlig tur, men tjejerna holl pa att do! =) De sma ar inte sa vana vid fysisk aktivitet...


Dunkar in ett litet smakprov pa utsikten fran Poon hill, fler kommer senare. (Nar jag hittar ett stabilt internet)




Vagen upp till denna fantastiska plats pa 3210 meters hojd gar genom sagolika skogar med vackra vattenfall och mysiga byar. Men man far se upp sa man inte trampar i hastskit, da alla transporter av nodvandigheter skots med hasttransporter. Nar man moter dessa ar det bara att ga at sidan sa att man inte blir utknuffad for ett stup! Hardcore!


Annars har aven Pokhara, Nepals andra stad, bjudit pa en harlig upplevelse. Turistkvarteren ar lugna och ligger vid stranden av en sjo. Har har jag aven hunnit med att se lite fotboll, det var en match mellan ett Nepalesiskt lag och ett Indiskt fran Sikkim. Jag hejade pa indierna och de vann med 2-0. Yeah! Det var inte alls lika kaotiskt pa laktaren som i Kolkata, men anda sjukt gott att stilla fotbollsabstinensen en smula! Nar jag kommer hem sa kommer Allsvenskan att vara i full gang!


Det var la allt for denna gang, nasta gang sa ska jag forsoka lagga upp bilder fran hela min vistelse har. Hall tillgodo!


Pa aterseende kara vanner!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0